Mi-am luat geanta, o geanta neagra, facuta dintr-o piele moale, cu multe compartimente si-am plecat. Oarecum in soc, era sa-mi rup gatul pe ghetusul format exact in fata usii de la intrare in liceu, reusind sa-mi recapat echilibrul in ultima secunda. Am zis ca-i de bun augur, fractiunea de secunda de suspans alungandu-mi negativitatea realitatii de moment. Nu era pentru prima data cand intimpinam probleme. Cu un an inainte, la sfarsitul lui Februarie, intr-o seara, m-am trezit cu ai mei parinti in camera in care-mi faceam lectiile. Tata s-a asezat intr-unul din cele 2 fotolii care inconjurau masuta mica sculptata iar mama a stins lumina din camera, aprinzand o lumanare. “Tac’tu pleaca in America in vizita la C……(fratele ei, care fugise din Romania la inceputul anilor ’70) daca-i bine, va ramane. O facem pentru tine” N-am apucat sa intreb cand, a raspuns tot mama, parca ghicindu-mi gandurile “miercuri” S-a ridicat, a stins lumanarea si-a aprins lumina. M-am uitat direct in ochii tatalui meu si-am stiut. N-am inchis un ochi in noaptea respectiva. Habar n-aveam ce m-astepta, dar, instinctiv, stiam ca totul s-a schimbat. Si ca, imi va fi mult mai rau inainte de a-mi fi mult mai bine. Odata cu “miercuri” copilaria mea a luat sfarsit. Am devenit barbat peste noapte. Dupa un timp, si-au dat seama ca tata nu se mai intoarce si-au inceput sicanele. Pe toate fronturile. Am aplicat pentru reintregirea familiei, pe mama au dat-o afara de la munca, colegii si prietenii (pe buna dreptate) ma cam ocoleau. Am inceput sa citesc oamenii. Am inceput sa simt oamenii, sa fac diferenta dintre a nu putea si a nu dori, sa-i inteleg. Sunt convins ca m-ar fi dat si pe mine afara din liceu mai devreme dar n-aveau cum. Eram dat naibii. Bun. Bun la matematica. Nu eram cel mai bun din generatie, eram cel mai bun din toate generatiile precedente. Au fost si altii dupa mine, unii chiar cu rezultate mult mai bune decat ale mele dar am fost primul. Am fost Nadia orasului, un oras micut de provincie, ca oricare altul. Atuul meu, singura carte pe care puteam miza la orice ora din zi si din noapte. Quid pro quo: ma lasati in scoala, va reprezint cu cinste.

(va urma)