WOW! Ce am putut rata! The return of genial, the prodigal son! Cred ca e timpul sa avem un Steaua-Dinamo in fiecare luna. Ma intreb daca meciurile de baschet, polo, handbal sau oina (?) intra in calcul 😀
Salutare !
De ce sunt eu mereu ultimul care află că s-a dat drumul la GAragaţă ?
La fix, am nevoie de o mână de ajutor.
Tocmai traduc în irokeză şlagărul Rihannei, „Ram-pa-pa-pam”. Nu găsesc un echivalent semantic pentru refren. Simt că există o tentă şamanică, o invocare a sferelor dar nu prind toată bogăţia de nuanţe a textului.
Orice ajutor va fi apreciat.
Idee bună de plecare, realizare după manual, adică pune întrebări şi nu dă răspunsuri, dar… Parcă se simţea nevoia unei mâini mai bărbăteşti. Scenele sunt cam tandre pentru tema grea abordată. Cineva trebuia să zguduie puţin ecranul măcar în două-trei secvenţe.
Cu greu îi dau notă de trecere.
Nu vă uitaţi dacă nu aveţi o dispoziţie meditativă. Eu, de exemplu, am avut o Fetească Albă la trei sferturi.
Toate premizele să văd în sfârşit ceva bun. Luis Bunuel la timonă, superba Deneuve în rolul principal şi un subiect care-ţi lasă gura apă. O doamnă din societatea bună se prostituează.
Plus că totul se petrece în anii ’60 când lumea se scutura de vechi prejudecăţi şi încă nu apucase să şi le fabrice pe cele noi.
Dar filmul e un rateu. Nu ştiu ce n-a mers. Probabil că Bunuel era bătrân, departe de forţa din Câinele andaluz sau Viridiana. Franţa, Parisul l-au moleşit. Doar câteva scene memorabile cu un gangster ciudat şi un final slab, slab. Păcat.
mai sunt, noi
– „Tambien la Lluvia”, r. Iciar Bollain
– „Drive”, cu Ryan Gosling, r. Nicolas Winding Refn
– „Kokuhaku”, r. Tetsuya Nakashima
– „Pina” – Wim Wenders
– „Le Gamin Au Vélo” – fratii Dardenne
eu am revazut Sonbahar/Autumn (2008)
si, de reculegere 🙂 , „Mon Oncle” si „Parade” marca Tati plus „Le bal” – Ettore Scola.
Mag, mulţumesc frumos.
Melancholia a rulat acum vreo două săptămâni la cinema Europa, adică doar să ies din papuci şi să intru în sală. Am cerut şi bilet şi m-am răzgândit. Von Trier chiar nu se joacă, te loveşte cu parul în sentiment şi nu m-am simţit în stare să văd o melancholie înainte Crăciun.
Dar cu Tati mi-ai făcut o mare bucurie. Nu pot să cred că l-am uitat. Mon Oncle îl ştiam pe dinafară. Şi Trafic, alt film mare. Phua, şi Pierre Etaix, ce comedieni meseriaşi au avut francezii ! Abia aştept să văd dacă mai au şi-acum acelaşi şarm.
Deocamdată mi l-a reamintit cineva pe Alberto Sordi. Am revăzut vreo trei filme şi Sordi e monumental. Un actor total. Ştiu că e o blasfemie să crezi că „Procesul” poate fi ecranizat dar dacă vezi asta http://www.imdb.com/title/tt0066988/
îţi dai seama că Sordi e singurul actor care-ar fi putut vreodată să-l joace pe K.
Hai că mă scufund, la Europa au băgat un Almodovar şi tipul ăsta mă deprimă.
Vive Tati !
the man,
Ma tem ca te-ai inselat cu Melancholia, mergea si de Craciun. E cel mai estetic von Trier, cu niste cadre fantastice, dublate de o coloana sonora dumnezeiasca. E vindecator, mie mi-a dat o stare de bine ce ma tine pana azi, si sper ca si pentru vreo cativa alti ani.
Dar cu Bunuel ce-avusesi? Ce batran, nu facu el mai tarziu Farmecul discret al burgheziei si Ingerul exterminator (parca)? Cred ca Deneuve a fost problema. N-a transmis nimic, nimic, nimic. Zero emotie. Pai, compara cu ce-a facut Jeanne Moreau in „Ascensor pentru esafod”, cu mai putin de doua cuvinte.
Cu Sordi mi-ai starnit curiozitatea. N-am vazut decat ce s-a dat la tv: „Nella città l’inferno”, cu Anna Magnani, si celebrul „I Vitelloni”, difuzat de mai multe ori.
Despre ce Almodovar vorbesti tu? Ultimul, cel cu transplantul de piele? Pe mine nu ma deprima el, cat doctorii!
In fine, despre Tati sa stii ca si eu mi-am amintit de curand, cand am vazut animatia-omagiu „Iluzionistul”, nominalizata la Oscar in 2010.
Dap, cred că m-am păcălit cu Melancholia. Eram speriat de la Breaking the Waves, m-a cam atins la lingurică acolo.
Aşa-i, Farmecul..e făcut după Belle… Dar asta tot nu-l scuză pe Bunuel. Deneuve joacă liniar, de acord, dar la vremea aia era în plinătatea formelor. Un regizor bun trebuia să picteze cu corpul ei. Uite ce-a făcut Kubrick cu Kidman sau cu submediocrul dar drăguţul Tom Cruise în Eyes wide shut. A avut curajul să o pună pe Nicole într-o scenă care, teoretic, ar fi trebuit să fie moartea sexualităţii. Pe WC. Şi totuşi scena e senzuală. N-am mai văzut aşa ceva de la Degas încoace.
Pe când Bunuel a avut ocazia să o dezbrace pe Catherine în bordel dar scena e la fel de senzuală ca descărcarea unui camion de butelii. Probabil că era prea preocupat de secvenţele alea retrospectiv psihanalitice care omoară filmul.
În fine, deocamdată mă regalez cu Mr. Hulot. E la fel de bun ca atunci, doar de la Chaplin ne tragem cu toţii. Probabil că vor urma Etaix şi Pierre Richard cu filmele bune de la început.
Am pus aici o secvenţă, sper să meargă streamul, pe care credeam că a îmbunătăţit-o memoria mea, dar nu, e chiar şi mai bună, nu pot să cred că aşa ceva a putut fi filmat.
[video src="http://dl.dropbox.com/u/32808158/Mon%20Oncle%20-%20Jacques%20Tati%20%281958%29-1.mp4" /]
1. Culmea, si eu m-am gandit la „Breaking the Waves” inainte, dar Melancholia nu te lasa sfasiat.
2. Kidman e perfecta in toate rolurile (pe care le-am vazut), cu exceptia celor din „Australia” si din ultimul film, caruia i-am uitat numele. Submediocrul Tom Cruise nu e deloc drăguţ, in „Eyes wide shut” e umilit de jocul nevesti-sii de atunci – asta daca nu i-o fi cerut-o Kubrick, dar ma indoiesc.
3. „Mon Oncle” e ca vinul, dupa vreo 30 si ceva de ani de cand l-am vazut prima data pare si mai actual. Pe vremea aia imi doream sa devin un fel de Monsieur Hulot, daca tot nu avusesem un astfel de unchi la varsta pustiului. Streamul merge perfect, iar cadrele de inceput par incredibil de filmat chiar si acum, dar daca ai catel si ti-a scapat vreodata din curte, ai constata ca exact asa se comporta. De fapt, este imposibil sa nu fi vazut vreodata ce face un caine de rasa iesit singur pe strada, printre maidanezi. E cam aceeasi poveste, cu mici adaosuri si minusuri.
Pe urma am ras cu lacrimi si la „Parade”, la scenele cu pescuitul
cu tenisul si cu boxul. Desigur, si „Jour de Fete” e amuzant, dar „Mon Oncle” e singurul care te invita sa-l revezi aproape imediat.
4. Am vazut filmul lui Monicelli, l-a recomandat AG acum ceva timp, uitasem sa amintesc de el, multumesc mult.
5. Dar Terrence Malick nu iti place? Pot sa spun ca „Days of Heaven” e singurul film in care l-am suportat pe Richard Gere (nu stiu de ce ma scoate din sarite actorul asta). Ba nu, parca mai e un film, de prin 2009, cu povestea catelului ala japonez. Revenind la Malick, toate filmele lui au imagini de vis. „The New World” e mai slabut, dar si Colin Farrell e de vina. Mai noul „The Tree of life” ne arata cat de orbi suntem, merita vazut.
Gata, ma duc sa interpretez o placinta si sa vad „Elena” lui Zviagintsev.
Am văzut aseară Le bal al lui Scola, nu-l ştiam.
Ce bijutier ! Fiecare personaj e şlefuit pe toate faţetele. Şi aproape fiecare cadru are o referinţă, o trimitere la istorie, la istoria filmului, la istoria artei. De dans nu mai vorbesc. Chaplin, normal, Jean Gabin, fraţii Marx şi câţi alţii.
Singura problemă a fost că dobitocul de mine a căutat subtitrarea o juma’ de oră 🙂
Şi două vorbe despre Vladimir Cosma, autorul coloanei sonore originale.
Am prins la radio acum câţiva ani un interviu cu el, lucru rar. Modest, decent, într-o limbă română perfectă, fără resentimentele care apar de obicei la emigranţii parizieni, nu-mi venea să cred că ăsta e tipul care timp de decenii apărea pe genericul oricărui film francez important.
Bine zis, câteodată dă Domnul prea mult unora. Şi rămân prea mulţi pe dinafară când se face împărţeala.
Am dat iama şi în filmele noi.
“Drive”, cu Ryan Gosling, r. Nicolas Winding Refn
Sper că filmul nu e considerat o revelaţie pentru că mie mi s-a părut slăbuţ spre penibil. Un regizor care şi-a făcut şcoala de film la seral cu filme de serie B, un producător care nu se hotărăşte dacă să facă un film de artă sau unul de reţetă şi un actor cu faţă de papă-lapte care crede că dacă stă cu braţele încrucişate şi nu deschide gura o să fie al doilea Stallone. Scenele dure sunt chiar dure dar ăsta-i meritul băieţilor de la efecte speciale.
Oricum, mi-a amintit de The Driver, abia aştept să-l revăd pe Ryan O’ Neal
Ce ai cu bietul om? O avea el ochi de peste (pestele-fiinta, nu animalul 🙂 ), dar mie mi-a placut in „Half Nelson” si „Blue Valentine”. Hai, si in „Fracture”.
In plus, la ce filme proaste am vazul anul acesta, n-am prea avut ce alege. Dar hai ca nu e asa de slab, sau poate ca a fost pe gustul meu tocmai pentru ca urasc in general filmele cu urmariri, impuscaturi, jafuri – numite generic „de actiune”. Si uite, ca sa dezamagesc si mai mult, mi s-a parut ok si „The Town” (2010), regizat si jucat de Ben Affleck. E din aceeasi serie, dar altceva.
Nu sar neaparat in apararea lui Gosling, dar revelionul ma scoate in general din sarite si simt nevoia sa contrazic 🙂
Nu am vazut „The Driver”, sau cel putin nu mi-l amintesc, imi spun parerea dupa
În partea a doua filmul stă pe două scene strong.
Prima e scena sărutului din lift urmat de măcelarirea tipului. Probabil că în script şi chiar la filmare scena arăta bine. Dar la montaj, regizorul nostru seralist (sau producătorul?) s-a gândit că e păcat de aşa bunăciune să se termine în 30 de secunde. Şi-i trânteşte un slow motion de vreo 3 minute. Filmarea cu încetinitorul e tare parşivă. E spectaculoasă dar dacă n-o foloseşti cu parcimonie exact pe momentul care trebuie e ca Extraveralul. Te adoarme. Cu excepţia rarelor cazuri când chiar spune ceva, slow motion-ul e ca iedera pe case. Acoperă neghiobiile arhitectului dar foşgăie pe dedesubt de lighioane.
A doua scenă ar fi trebuit să fie confruntarea de final.
Aici nici nu ştiu ce să zic. Consumatorul nostru de filme prost asimilate se apucă să amestece planurile temporale.Asta nu se face decât dacă ai pregătit în prealabil spectatorul cu măcar 1-2 scene similare în film. Altfel rezultatul e o confuzie totală urmată de rumoarea din sală :”Dragă, a murit sau n-a murit ?” Că la sfârşit mai adaugă producătorul vreo 2 finaluri ca să nu plece lumea confuzată e altă poveste.
M-am lasat tarata de avantul vostru cinefil si-am incercat cinematograful 3D din oras. Daca filmul n-a fost 3D, vocile de fundal au fost de-a dreptul 5 sau chiar 6D, filmul neavand dublare in romana, iar mamele din sala intrecandu-se (fiecare in dimensiunea ei) in a citi sau chiar traduce in avans odraslelor. Am propus la un moment dat sa citeasca pe rand cate una, sau pe voci (ca ajungea pentru toate), pentru a face auditia mai placuta, dar n-am obtinut decat un lung sir de ssshhhashhhaituri de era cat p-aci sa se desincronizeze subtitrarea 😀
La un moment-dat chiar mi s-a parut interesanta o replica, aceasta pierzandu-si insa noima in multitudinea de traduceri. Daca ma gandesc mai bine, nu-mi dau seama daca a fost in film sau din sala 😀
Aaaa, cum se numea filmul? Ceva cu unul Alvin si niste veverite 🙂
the man
Ai dreptate cu slow motion-ul, dar cu iedera – in niciun caz. Gafele arhitectului n-ar putea fi mascate nicicum. E drept ca sunt furnici pe dedesubt, dar iti jur ca nu intra niciodata in casa. (Am dat in patima gradinaritului, asa ca nu ma bati 🙂
Cat despre film, habar n-am cine e regizorul. Dar merge sa-l vezi o data (pe film), macar pentru a-l toca 🙂
Celelalte or sa-ti placa. „Pina” e documentar si ai intalnit-o cel putin intr-unul din filmele lui Almodovar („Hable con ella”) 🙂
Era o vreme când, dacă auzeam de un film politic de stânga, nechezam precum calul la ovăz. Deci : stânga, America Latină, Bolivia; ca fan Che ar fi trebuit să ţopăi.
Dar filmul e prea lăsat într-o rână. Săracii sunt săraci şi au mereu dreptate, bogaţii venali ai lumii a treia sunt doar venali iar capitaliştii americani au descoperit capitalismul cu faţa umană (vezi producătorul din film). Filmul avea o mică şansă să se salveze dacă exploata conflictul din conştiinţa artistului (regizorul din film), ce face arta în faţa realităţii ? Dar o ratează solemn.
Nu mi-a plăcut. O fi de vină vârsta ? Amintirea filmelor politice ale lui Costa Gavras ? Influenţa lui Doc ? 🙂
Începe ca un roman de Steinbeck, continuă ca în Thomas Hardy şi apoi trece în James Cain, „The Postman Always Rings Twice”.
Imagini superbe, Richard Gere mai tânăr decât vi l-aţi fi închipuit vreodată şi o actriţă interesantă, Brooke Adams, cu o gură imensă 🙂
Preiau şi eu recomandarea lui Mag şi o transmit mai departe cu toată încrederea, nu cred că cineva poate fi dezamăgit, mai rar un film aşa de bun pentru aproape toate gusturile.
decembrie 5, 2011 at 9:27 pm
Hai Dinamo!
decembrie 5, 2011 at 9:34 pm
Culmea primei reprize:Laurentiu Rus a jucat mai slab ca Dodel. Sper sa fie schimbat la pauza. Cum naiba sa joci mai slab ca un jalon?
decembrie 5, 2011 at 9:35 pm
Aha…Intra Liviu Ganea in locul lui Alexe…
A inceput repriza a doua
decembrie 5, 2011 at 9:37 pm
Hai Dinamo! 🙂
decembrie 5, 2011 at 9:40 pm
Salut GA!
long time no see
decembrie 5, 2011 at 9:41 pm
Nu pot sa nu remarc cat de slabe sunt cele 2 echipe…
Liviu Ganea impotriva lui Emeghara este un duel disproportionat
decembrie 5, 2011 at 9:42 pm
@ mala
Salut!
E Dinamo-Steaua!
decembrie 5, 2011 at 9:49 pm
1-2 Rusescu din nou
decembrie 5, 2011 at 9:55 pm
min 65 „temporizam”
decembrie 5, 2011 at 9:58 pm
Hai ca ne revenim, intra Mihai Costea 🙂
decembrie 5, 2011 at 10:01 pm
La primul sut pe poarta va fi 2-2
decembrie 5, 2011 at 10:06 pm
lovitura libera pt Dinamo dupa un sut al jalonului in bara
decembrie 5, 2011 at 10:17 pm
bara si pt Dinamo
decembrie 5, 2011 at 10:20 pm
min 90, 4 minute de prelungire
decembrie 5, 2011 at 10:22 pm
1-3. Steaua mai matura, castiga meritat in Stefan cel Mare.
decembrie 5, 2011 at 10:43 pm
Hai Dinamo!
zi/noapte buna
decembrie 6, 2011 at 6:29 am
WOW! Ce am putut rata! The return of genial, the prodigal son! Cred ca e timpul sa avem un Steaua-Dinamo in fiecare luna. Ma intreb daca meciurile de baschet, polo, handbal sau oina (?) intra in calcul 😀
decembrie 6, 2011 at 6:59 am
@ doc
M-a mancat undeva sa ma uit la un meci de babe lente…venisem de la dentist, am zis ca merita, nu puteam sa tip si nici sa judec lucid 🙂
decembrie 6, 2011 at 5:43 pm
Via timesnewroman:
„Dinamo a pierdut cu 1-3 derbyul cu Steaua.
Comentatorii sportivi spun că Moş Nicolae le-a pus dinamoviştilor plumb în ghetuţe.” 🙂
decembrie 7, 2011 at 6:04 am
Salve GA!
Rezultatul nici nu mai conteaza, welcome back! 🙂
decembrie 7, 2011 at 3:47 pm
Alex:
Stai bland nu te ambala ca mai e mult pana la meciul retur 😦
decembrie 11, 2011 at 8:12 pm
Vreme trece, vreme vine …
Salve GA (& friends)
decembrie 11, 2011 at 8:32 pm
A inceput Astra-Dinamo. Daca saptamana trecuta a revenit GA pe blog, saptamana asta revine Pulhac in formatia lui Dinamo 🙂
decembrie 11, 2011 at 8:58 pm
Niculae rateaza prima ocazie pentru Dinamo. Se consoleaza rapid, sperand ca nu va rata si un transfer in pauza dintre tur si retur.
decembrie 11, 2011 at 9:05 pm
Rus calca pe minge. Face parte din terapie, acum doua meciuri dadea numai pase la adversar 😀
decembrie 11, 2011 at 9:17 pm
Pauza. 0-0. Dinamo revine pe primul loc in clasament.
decembrie 11, 2011 at 10:10 pm
3 meciuri in 7 zile. Dinamo rezista fizic 😀
decembrie 11, 2011 at 10:20 pm
0-0 final.
decembrie 13, 2011 at 11:59 pm
Despre handbal ce sa mai vorbim …
decembrie 18, 2011 at 6:45 pm
Salutare !
De ce sunt eu mereu ultimul care află că s-a dat drumul la GAragaţă ?
La fix, am nevoie de o mână de ajutor.
Tocmai traduc în irokeză şlagărul Rihannei, „Ram-pa-pa-pam”. Nu găsesc un echivalent semantic pentru refren. Simt că există o tentă şamanică, o invocare a sferelor dar nu prind toată bogăţia de nuanţe a textului.
Orice ajutor va fi apreciat.
decembrie 18, 2011 at 6:58 pm
Stai că am nevoie de vreo două mâini de ajutor.
Nişte recomandări de filme, ceva?
Am revăzut Naşul în 3 serii cam a o sută paişpea oară. Parcă-i cam de-ajuns totuşi.
Aaa, şi-am mai văzut asta
http://www.cinemagia.ro/trailer/haevnen-5723/
Idee bună de plecare, realizare după manual, adică pune întrebări şi nu dă răspunsuri, dar… Parcă se simţea nevoia unei mâini mai bărbăteşti. Scenele sunt cam tandre pentru tema grea abordată. Cineva trebuia să zguduie puţin ecranul măcar în două-trei secvenţe.
Cu greu îi dau notă de trecere.
Nu vă uitaţi dacă nu aveţi o dispoziţie meditativă. Eu, de exemplu, am avut o Fetească Albă la trei sferturi.
decembrie 19, 2011 at 4:33 am
saluatare tuturor!
GA
bine revenisi! eu propun sa se joace dinamo steaua zilnic. nu ma uit la meci, dar trec pe aici.
decembrie 19, 2011 at 2:27 pm
Până vă hotărâţi voi să-mi spuneţi ce filme v-au mai plăcut, eu am văzut (sau revăzut ?) „Donnie Darko”
http://www.imdb.com/title/tt0246578/
Un film excepţional. Ar fi primit nota maximă dacă înţelegeam ceva. Dar nu e cazul.
decembrie 20, 2011 at 8:06 pm
Aşa, până să-mi aleg un film din multele voastre recomandări am văzut „Belle de jour”.
http://www.imdb.com/find?q=la+belle+de+jour&s=all
Toate premizele să văd în sfârşit ceva bun. Luis Bunuel la timonă, superba Deneuve în rolul principal şi un subiect care-ţi lasă gura apă. O doamnă din societatea bună se prostituează.
Plus că totul se petrece în anii ’60 când lumea se scutura de vechi prejudecăţi şi încă nu apucase să şi le fabrice pe cele noi.
Dar filmul e un rateu. Nu ştiu ce n-a mers. Probabil că Bunuel era bătrân, departe de forţa din Câinele andaluz sau Viridiana. Franţa, Parisul l-au moleşit. Doar câteva scene memorabile cu un gangster ciudat şi un final slab, slab. Păcat.
decembrie 24, 2011 at 4:58 pm
craciun fericit tuturor!
decembrie 24, 2011 at 7:36 pm
Subscriu 🙂
decembrie 25, 2011 at 3:34 am
http://www.adriangeorgescu.ro/2011/12/24/craciun-fericit-prieteni-3/
decembrie 25, 2011 at 9:39 pm
Craciun fericit! 🙂
decembrie 26, 2011 at 1:55 pm
Hehe, stia poetul ca
„Ne vom intoarce intr-o zi,
Ne vom intoarce neaparat.
Vor fi apusuri aurii,
Cum au mai fost cand am plecat”.
Craciun Fericit!
decembrie 26, 2011 at 2:49 pm
the man:
Nu vazusi „Melancholia”?
sau „The Tree of Life”?
mai sunt, noi
– „Tambien la Lluvia”, r. Iciar Bollain
– „Drive”, cu Ryan Gosling, r. Nicolas Winding Refn
– „Kokuhaku”, r. Tetsuya Nakashima
– „Pina” – Wim Wenders
– „Le Gamin Au Vélo” – fratii Dardenne
eu am revazut Sonbahar/Autumn (2008)
si, de reculegere 🙂 , „Mon Oncle” si „Parade” marca Tati plus „Le bal” – Ettore Scola.
„Haevnen” nu merge, intr-adevar, nici cu vinuţ.
decembrie 26, 2011 at 5:32 pm
Mag, mulţumesc frumos.
Melancholia a rulat acum vreo două săptămâni la cinema Europa, adică doar să ies din papuci şi să intru în sală. Am cerut şi bilet şi m-am răzgândit. Von Trier chiar nu se joacă, te loveşte cu parul în sentiment şi nu m-am simţit în stare să văd o melancholie înainte Crăciun.
Dar cu Tati mi-ai făcut o mare bucurie. Nu pot să cred că l-am uitat. Mon Oncle îl ştiam pe dinafară. Şi Trafic, alt film mare. Phua, şi Pierre Etaix, ce comedieni meseriaşi au avut francezii ! Abia aştept să văd dacă mai au şi-acum acelaşi şarm.
Deocamdată mi l-a reamintit cineva pe Alberto Sordi. Am revăzut vreo trei filme şi Sordi e monumental. Un actor total. Ştiu că e o blasfemie să crezi că „Procesul” poate fi ecranizat dar dacă vezi asta
http://www.imdb.com/title/tt0066988/
îţi dai seama că Sordi e singurul actor care-ar fi putut vreodată să-l joace pe K.
Hai că mă scufund, la Europa au băgat un Almodovar şi tipul ăsta mă deprimă.
Vive Tati !
decembrie 26, 2011 at 11:46 pm
the man,
Ma tem ca te-ai inselat cu Melancholia, mergea si de Craciun. E cel mai estetic von Trier, cu niste cadre fantastice, dublate de o coloana sonora dumnezeiasca. E vindecator, mie mi-a dat o stare de bine ce ma tine pana azi, si sper ca si pentru vreo cativa alti ani.
Dar cu Bunuel ce-avusesi? Ce batran, nu facu el mai tarziu Farmecul discret al burgheziei si Ingerul exterminator (parca)? Cred ca Deneuve a fost problema. N-a transmis nimic, nimic, nimic. Zero emotie. Pai, compara cu ce-a facut Jeanne Moreau in „Ascensor pentru esafod”, cu mai putin de doua cuvinte.
Cu Sordi mi-ai starnit curiozitatea. N-am vazut decat ce s-a dat la tv: „Nella città l’inferno”, cu Anna Magnani, si celebrul „I Vitelloni”, difuzat de mai multe ori.
Despre ce Almodovar vorbesti tu? Ultimul, cel cu transplantul de piele? Pe mine nu ma deprima el, cat doctorii!
In fine, despre Tati sa stii ca si eu mi-am amintit de curand, cand am vazut animatia-omagiu „Iluzionistul”, nominalizata la Oscar in 2010.
decembrie 27, 2011 at 5:33 pm
Dap, cred că m-am păcălit cu Melancholia. Eram speriat de la Breaking the Waves, m-a cam atins la lingurică acolo.
Aşa-i, Farmecul..e făcut după Belle… Dar asta tot nu-l scuză pe Bunuel. Deneuve joacă liniar, de acord, dar la vremea aia era în plinătatea formelor. Un regizor bun trebuia să picteze cu corpul ei. Uite ce-a făcut Kubrick cu Kidman sau cu submediocrul dar drăguţul Tom Cruise în Eyes wide shut. A avut curajul să o pună pe Nicole într-o scenă care, teoretic, ar fi trebuit să fie moartea sexualităţii. Pe WC. Şi totuşi scena e senzuală. N-am mai văzut aşa ceva de la Degas încoace.
Pe când Bunuel a avut ocazia să o dezbrace pe Catherine în bordel dar scena e la fel de senzuală ca descărcarea unui camion de butelii. Probabil că era prea preocupat de secvenţele alea retrospectiv psihanalitice care omoară filmul.
În fine, deocamdată mă regalez cu Mr. Hulot. E la fel de bun ca atunci, doar de la Chaplin ne tragem cu toţii. Probabil că vor urma Etaix şi Pierre Richard cu filmele bune de la început.
Am pus aici o secvenţă, sper să meargă streamul, pe care credeam că a îmbunătăţit-o memoria mea, dar nu, e chiar şi mai bună, nu pot să cred că aşa ceva a putut fi filmat.
[video src="http://dl.dropbox.com/u/32808158/Mon%20Oncle%20-%20Jacques%20Tati%20%281958%29-1.mp4" /]
decembrie 27, 2011 at 6:46 pm
A, şi pentru Sordi trebuie neapărat să vezi filmul lui Monicelli
http://www.imdb.com/title/tt0129794/
Nu e găselniţa mea, l-am preluat, nici nu ştii dacă înghiţi lacrimi de râs sau de plâns. Numai italienii sunt în stare de atâta cruzime.
decembrie 28, 2011 at 4:19 pm
1. Culmea, si eu m-am gandit la „Breaking the Waves” inainte, dar Melancholia nu te lasa sfasiat.
2. Kidman e perfecta in toate rolurile (pe care le-am vazut), cu exceptia celor din „Australia” si din ultimul film, caruia i-am uitat numele. Submediocrul Tom Cruise nu e deloc drăguţ, in „Eyes wide shut” e umilit de jocul nevesti-sii de atunci – asta daca nu i-o fi cerut-o Kubrick, dar ma indoiesc.
3. „Mon Oncle” e ca vinul, dupa vreo 30 si ceva de ani de cand l-am vazut prima data pare si mai actual. Pe vremea aia imi doream sa devin un fel de Monsieur Hulot, daca tot nu avusesem un astfel de unchi la varsta pustiului. Streamul merge perfect, iar cadrele de inceput par incredibil de filmat chiar si acum, dar daca ai catel si ti-a scapat vreodata din curte, ai constata ca exact asa se comporta. De fapt, este imposibil sa nu fi vazut vreodata ce face un caine de rasa iesit singur pe strada, printre maidanezi. E cam aceeasi poveste, cu mici adaosuri si minusuri.
Pe urma am ras cu lacrimi si la „Parade”, la scenele cu pescuitul
cu tenisul si cu boxul. Desigur, si „Jour de Fete” e amuzant, dar „Mon Oncle” e singurul care te invita sa-l revezi aproape imediat.
4. Am vazut filmul lui Monicelli, l-a recomandat AG acum ceva timp, uitasem sa amintesc de el, multumesc mult.
5. Dar Terrence Malick nu iti place? Pot sa spun ca „Days of Heaven” e singurul film in care l-am suportat pe Richard Gere (nu stiu de ce ma scoate din sarite actorul asta). Ba nu, parca mai e un film, de prin 2009, cu povestea catelului ala japonez. Revenind la Malick, toate filmele lui au imagini de vis. „The New World” e mai slabut, dar si Colin Farrell e de vina. Mai noul „The Tree of life” ne arata cat de orbi suntem, merita vazut.
Gata, ma duc sa interpretez o placinta si sa vad „Elena” lui Zviagintsev.
decembrie 28, 2011 at 4:39 pm
Mi-amintii si nu vreau sa comit o nedreptate: Tom Cruise mi-a placut, totusi, in „Collateral”.
decembrie 28, 2011 at 6:01 pm
doc
decembrie 29, 2011 at 7:00 pm
Am văzut aseară Le bal al lui Scola, nu-l ştiam.
Ce bijutier ! Fiecare personaj e şlefuit pe toate faţetele. Şi aproape fiecare cadru are o referinţă, o trimitere la istorie, la istoria filmului, la istoria artei. De dans nu mai vorbesc. Chaplin, normal, Jean Gabin, fraţii Marx şi câţi alţii.
Singura problemă a fost că dobitocul de mine a căutat subtitrarea o juma’ de oră 🙂
decembrie 29, 2011 at 7:08 pm
Şi două vorbe despre Vladimir Cosma, autorul coloanei sonore originale.
Am prins la radio acum câţiva ani un interviu cu el, lucru rar. Modest, decent, într-o limbă română perfectă, fără resentimentele care apar de obicei la emigranţii parizieni, nu-mi venea să cred că ăsta e tipul care timp de decenii apărea pe genericul oricărui film francez important.
Bine zis, câteodată dă Domnul prea mult unora. Şi rămân prea mulţi pe dinafară când se face împărţeala.
decembrie 30, 2011 at 12:27 pm
Am dat iama şi în filmele noi.
“Drive”, cu Ryan Gosling, r. Nicolas Winding Refn
Sper că filmul nu e considerat o revelaţie pentru că mie mi s-a părut slăbuţ spre penibil. Un regizor care şi-a făcut şcoala de film la seral cu filme de serie B, un producător care nu se hotărăşte dacă să facă un film de artă sau unul de reţetă şi un actor cu faţă de papă-lapte care crede că dacă stă cu braţele încrucişate şi nu deschide gura o să fie al doilea Stallone. Scenele dure sunt chiar dure dar ăsta-i meritul băieţilor de la efecte speciale.
Oricum, mi-a amintit de The Driver, abia aştept să-l revăd pe Ryan O’ Neal
decembrie 30, 2011 at 4:08 pm
Ce ai cu bietul om? O avea el ochi de peste (pestele-fiinta, nu animalul 🙂 ), dar mie mi-a placut in „Half Nelson” si „Blue Valentine”. Hai, si in „Fracture”.
In plus, la ce filme proaste am vazul anul acesta, n-am prea avut ce alege. Dar hai ca nu e asa de slab, sau poate ca a fost pe gustul meu tocmai pentru ca urasc in general filmele cu urmariri, impuscaturi, jafuri – numite generic „de actiune”. Si uite, ca sa dezamagesc si mai mult, mi s-a parut ok si „The Town” (2010), regizat si jucat de Ben Affleck. E din aceeasi serie, dar altceva.
Nu sar neaparat in apararea lui Gosling, dar revelionul ma scoate in general din sarite si simt nevoia sa contrazic 🙂
Nu am vazut „The Driver”, sau cel putin nu mi-l amintesc, imi spun parerea dupa
decembrie 30, 2011 at 6:25 pm
Mag, hai să te mai contrazic niţel de revelion 🙂
În partea a doua filmul stă pe două scene strong.
Prima e scena sărutului din lift urmat de măcelarirea tipului. Probabil că în script şi chiar la filmare scena arăta bine. Dar la montaj, regizorul nostru seralist (sau producătorul?) s-a gândit că e păcat de aşa bunăciune să se termine în 30 de secunde. Şi-i trânteşte un slow motion de vreo 3 minute. Filmarea cu încetinitorul e tare parşivă. E spectaculoasă dar dacă n-o foloseşti cu parcimonie exact pe momentul care trebuie e ca Extraveralul. Te adoarme. Cu excepţia rarelor cazuri când chiar spune ceva, slow motion-ul e ca iedera pe case. Acoperă neghiobiile arhitectului dar foşgăie pe dedesubt de lighioane.
decembrie 30, 2011 at 6:33 pm
A doua scenă ar fi trebuit să fie confruntarea de final.
Aici nici nu ştiu ce să zic. Consumatorul nostru de filme prost asimilate se apucă să amestece planurile temporale.Asta nu se face decât dacă ai pregătit în prealabil spectatorul cu măcar 1-2 scene similare în film. Altfel rezultatul e o confuzie totală urmată de rumoarea din sală :”Dragă, a murit sau n-a murit ?” Că la sfârşit mai adaugă producătorul vreo 2 finaluri ca să nu plece lumea confuzată e altă poveste.
decembrie 30, 2011 at 6:38 pm
Între cele două scene e pustiu.
decembrie 30, 2011 at 6:46 pm
La Multi Ani! Sa fiti sanatosi si sa aveti un An Nou plin de artificii! 🙂
decembrie 30, 2011 at 7:41 pm
La multi ani, Gina! La multi ani tuturor!
decembrie 30, 2011 at 7:42 pm
M-am lasat tarata de avantul vostru cinefil si-am incercat cinematograful 3D din oras. Daca filmul n-a fost 3D, vocile de fundal au fost de-a dreptul 5 sau chiar 6D, filmul neavand dublare in romana, iar mamele din sala intrecandu-se (fiecare in dimensiunea ei) in a citi sau chiar traduce in avans odraslelor. Am propus la un moment dat sa citeasca pe rand cate una, sau pe voci (ca ajungea pentru toate), pentru a face auditia mai placuta, dar n-am obtinut decat un lung sir de ssshhhashhhaituri de era cat p-aci sa se desincronizeze subtitrarea 😀
La un moment-dat chiar mi s-a parut interesanta o replica, aceasta pierzandu-si insa noima in multitudinea de traduceri. Daca ma gandesc mai bine, nu-mi dau seama daca a fost in film sau din sala 😀
Aaaa, cum se numea filmul? Ceva cu unul Alvin si niste veverite 🙂
decembrie 30, 2011 at 7:55 pm
the man
Ai dreptate cu slow motion-ul, dar cu iedera – in niciun caz. Gafele arhitectului n-ar putea fi mascate nicicum. E drept ca sunt furnici pe dedesubt, dar iti jur ca nu intra niciodata in casa. (Am dat in patima gradinaritului, asa ca nu ma bati 🙂
Cat despre film, habar n-am cine e regizorul. Dar merge sa-l vezi o data (pe film), macar pentru a-l toca 🙂
Celelalte or sa-ti placa. „Pina” e documentar si ai intalnit-o cel putin intr-unul din filmele lui Almodovar („Hable con ella”) 🙂
decembrie 30, 2011 at 8:04 pm
socio, a fost un moment marca Irina Margareta Nistor, sa vada si copilul cum era pe vremuri 🙂
decembrie 30, 2011 at 8:26 pm
mag: e ca si cum ai compara „Pasarea Spin” cu „Monstrul din jungla”. Partea a 4-a. 🙂
decembrie 31, 2011 at 7:12 am
An nou bun si cu bucurii!
La multi ani va doresc prieteni!
🙂
decembrie 31, 2011 at 4:15 pm
sa aveti un an cat mai bun! la multi ani tuturor!
decembrie 31, 2011 at 5:03 pm
La multi ani tuturor! Pentru inceput, unul mai bun decat cel care-a trecut 🙂
ianuarie 1, 2012 at 12:08 am
La Multi Ani si toate cele bune.
ianuarie 1, 2012 at 2:58 am
La multi ani tuturor!
ianuarie 3, 2012 at 12:16 pm
In loc de perinita 🙂
ianuarie 4, 2012 at 11:23 am
Eu mă uit la filme din anii ’70 iar socio asculta muzică din ’80. Să vină Juniorii !
J, unde eşti ? 🙂
ianuarie 4, 2012 at 11:38 am
„Tambien la Lluvia”, r. Iciar Bollain
Era o vreme când, dacă auzeam de un film politic de stânga, nechezam precum calul la ovăz. Deci : stânga, America Latină, Bolivia; ca fan Che ar fi trebuit să ţopăi.
Dar filmul e prea lăsat într-o rână. Săracii sunt săraci şi au mereu dreptate, bogaţii venali ai lumii a treia sunt doar venali iar capitaliştii americani au descoperit capitalismul cu faţa umană (vezi producătorul din film). Filmul avea o mică şansă să se salveze dacă exploata conflictul din conştiinţa artistului (regizorul din film), ce face arta în faţa realităţii ? Dar o ratează solemn.
Nu mi-a plăcut. O fi de vină vârsta ? Amintirea filmelor politice ale lui Costa Gavras ? Influenţa lui Doc ? 🙂
ianuarie 4, 2012 at 11:10 pm
😀
ianuarie 6, 2012 at 10:55 pm
Şi acum despre un film frumos, foarte frumos.
„Days of Heaven” r. Terrence Malick
http://www.imdb.com/title/tt0077405/
Începe ca un roman de Steinbeck, continuă ca în Thomas Hardy şi apoi trece în James Cain, „The Postman Always Rings Twice”.
Imagini superbe, Richard Gere mai tânăr decât vi l-aţi fi închipuit vreodată şi o actriţă interesantă, Brooke Adams, cu o gură imensă 🙂
Preiau şi eu recomandarea lui Mag şi o transmit mai departe cu toată încrederea, nu cred că cineva poate fi dezamăgit, mai rar un film aşa de bun pentru aproape toate gusturile.
ianuarie 12, 2012 at 2:32 pm
the man, ce ziceai? 🙂
ianuarie 14, 2012 at 12:11 pm
ha, ha, mişto, ce mai ţopăială !
ianuarie 23, 2012 at 4:48 pm
Hello, anybody here? Nimeni? Ați plecat sa manifestați, sa protestați?
ianuarie 24, 2012 at 6:04 am
Nu ne agita!
martie 4, 2012 at 7:53 pm
Cat mai e pana la Steaua-Dinamo? 🙂
martie 5, 2012 at 12:31 am
@socio
Nu e macar unul in fiecare zi ? 🙂
http://eurosport.yahoo.com/03032012/58/nba-gasol-steps-brother-shadow.html
martie 8, 2012 at 7:06 pm
j: aaa, da?? atunci pentru cel de azi: „Hai Steaua!” 🙂
mai 4, 2012 at 5:05 pm
test
mai 17, 2012 at 9:02 pm
0-0 inainte de pauza
mai 17, 2012 at 9:33 pm
tot 1-1 la pauza
mai 17, 2012 at 10:15 pm
Hai Socio 🙂
mai 23, 2012 at 8:02 pm
j: De la Steaua-Dinamo am lipsit (motivat) dar prind azi Dinamo-Rapid 🙂
mai 27, 2012 at 5:35 pm
@DD: Felicitari pt Ryder Hesjedal (Il Giro 2012 🙂 )
@socio : daca n-ai fi lipsit de la S-D ce bine ar fi fost 😀
iulie 30, 2012 at 9:24 pm
iulie 31, 2012 at 12:56 am
Singurul loc unde nu se vorbeste despre fetida politica romaneasca. Ce liniste binecuvantata!
iulie 31, 2012 at 9:44 am
Enjoy the silence!
august 2, 2012 at 9:40 pm
sa-l felicitam pe genial pentru performanta vecinului sau Tyler Clary: aur la 200 m backstroke.
noiembrie 3, 2012 at 3:34 pm
Titlul articolului e bun, e bun titlul.
Despre continut om vedea.
🙂
noiembrie 3, 2012 at 8:23 pm
Nu e bun titlul, nu e bun. E Steaua-Dinamo. 🙂
Cat despre continut tare ma tem ca nu prea avem ce sa vedem 😀